تبلیغات
کودک سالم - چند توصیه برای بهبود اشتهای فرزندتان


baby

یك جدول درست كنید : بچه ها لازم است هر سه تا چهار ساعت غذا بخورند . سه وعده غذا – دو وعده میان وعده – مقدار زیادی مایعات . اگر برنامه غذایی كودكتان را به این ترتیب طرح ریزی كنید رژیم غذایی متعادلی برای كودكتان خواهید داشت و بچه هم  بد خلقی كمتری خواهد داشت چون كمتر گرسنه می شود .

 

اگر فكر می كنید برنامه ریزی برای غذای یك هفته مشكل است یك برنامه سه روزه تنظیم كنید . یك غذای مناسب نباید فانتزی باشد بلكه باید از نظر مواد غذایی متعادل باشد . حاوی نان سبوس دار برنج ماكارونی میوه و سبزیجات و یك منبع پروتئین مثل گوشت پنیر یا لوبیا باشد . سوپ می تواند غذای مناسبی باشد چون حاوی بیشتر مواد مورد نیاز هست .

 

اگر بچه شما بالای یك سال است لازم نیست در هر وعده غذایی غذای جداگانه برای او درست كنید بلكه اجازه دهید تا از غذای سفره استفاده كند .

 

برای غذا خوردن فرزندتان امر و نهی زیادی نكنید چون لجبازی خواهد كرد و بد غذاتر می شود .بگذارید از سر سفره هر چه دوست دارد انتخاب كند و بخورد .

 

غذاهای جدید را به آرامی با مذاقش آشنا كنید . به طور طبیعی بچه از خوردن غذاهای جدید می ترسد .

 

اگر بچه شما سبزی نمی خورد می توانید آنرا لابه لای غذاهای دیگر جاسازی كنید . یا اگر تخم مرغ نمی خورد آنرا در ماست قاطی كنید .

 

بیشتر خانواده ها از غذاهایی كه فیبر كافی داشته باشد استفاده نمی كنند . برای تامین فیبر رژیم غذایی به دنبال غلات با فیبر بالا باشید .

 

از سویای بیشتری استفاده كنید . حتی اگر بچه شما به شیر حساسیت ندارد باز هم شیر سویا برای بچه شما یك منبع خوب برای مواد شیمیایی گیاهی است .اگر بچه طمع آنرا دوست ندارد می توانید با مواد غذایی دیگر مخلوط كنید .

 

سعی كنید فرزندتان را در تهیه غذا مشاركت دهید اگر او در درست كردن غذا به شما كمك كند تمایل بیشتری  به خوردن غذا پیدا می كند . او را با خود به مغازه ببرید و اجازه دهید در انتخاب مشاركت كند . اگر به اندازه كافی بزرگ است بگذارید كاهو و سبزیجات را خودش برش بدهد و مواد سالاد را قاطی كند .

 

در آوردن غذاهایی كه به خانه می آورید دقت كنید . از آوردن چیپس پفك و سوسیس و كالباس پرهیز كنید و بیشتر میوه و سبزیجات را تهیه و به خانه بیاورید.

 

گاهی بچه ها باید از خوردن مواد غذایی مضر منع شوند مثل نوشابه و شكلات و كیك هر چند كه این مواد برای بچه ها جذاب و وسوسه انگیز  باشد .  

 

غذا ها را به اشكال جالب برای بچه برش بزنید و با بازی به كودك خود غذا بدهید .

 

برای كودك خود یك مدل خوب باشید . پس عادات غذایی خود را بهبود دهید تا فرزندتان از شما تقلید كند .

 

هر از چند گاهی كه با فرزندتان به پارك یا گردش می روید می توانید از تنقلات استفاده كنید تا كودكتان از خوردن آنها لذت ببرد 

برداشت از :  Julie Burns, R.D. from Parents Magazine



طبقه بندی: تغذیه، 
برچسب ها: كودك، تغذیه، بی اشتهایی،  
دنبالک ها: parents،  

تاریخ : چهارشنبه 30 مرداد 1392 | 01:07 ب.ظ | نویسنده : شکوفه های فدک | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.